Narodowe Centrum Kultury
W związku z ogłoszoną żałobą narodową galeria będzie nieczynna w dniu 19.01.2019. Wystawę ŚCIANA WOLNOŚCI można oglądać od 20.01.2019.

 Gry wideo to rozrywka, którą trzeba traktować na serio. Są pełnoprawnym medium i stanowią ogromny rynek – zyski z najpopularniejszych tytułów można liczyć w miliardach, a obecna giełdowa kapitalizacja firmy CD Projekt przewyższa zeszłoroczny budżet Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Skoro bierzemy gry na poważnie, stawiajmy niewygodne pytania. Nie skupiajmy się jednak na kwestiach tradycyjnie podnoszonych w przestrzeni publicznej: „Czy gry uzależniają?” oraz „Czy gry mogą powodować agresję?”. Zamiast tego zastanówmy się nad innymi zagadnieniami – bo medium, które ma już swoją historię i coraz częściej zaczyna być obejmowane programami ochrony dziedzictwa, po prostu na nie zasługuje.


Czy model zatrudnienia w branży gier jest zdrowy? Co takiego tkwi w grach sieciowych, że skłaniają graczy do grindu: mozolnego powtarzania czynności, które dawno przestały być zabawą i stały się pracą? Jakie przemilczenia można dostrzec w opracowaniach dotyczących historii gier? W jaki sposób w grach traktowane są postacie kobiece, nieheteroseksualne, ludzie starsi, osoby niepełnosprawne, mniejszości etniczne? Czy obraz przeszłości w grach jest jeszcze tylko uproszczony, czy może już zafałszowany?


Te i inne problemy poruszymy podczas spotkania, w którym wezmą udział:
• Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS)
• Stanisław Krawczyk (Uniwersytet Warszawski),
współredaktorzy najnowszego numeru czasopisma „Kultura Współczesna” wydawanego przez Narodowe Centrum Kultury.
Informacje o numerze można znaleźć pod adresem www.kulturawspolczesna.pl/archiwum.


Spotkanie poprowadzi Alma Haltof (Narodowe Centrum Kultury).


Dołącz do wydarzenia na Facebooku!

Poniedziałek, 17-10-2016
rozpoczęcie o 17:00
Galeria Narodowego Centrum Kultury Kordegarda, Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 15/17