Narodowe Centrum Kultury
Cykl spotkań w ramach wystawy "60 Warszawskich Jesieni. Impresje muzyczne" ze znakomitymi muzykami. Okazja do poznania zakulisowych historii festiwalu. Prowadzenie: Mieczysław Kominek / Związek Kompozytorów Polskich.

Kultowe plakaty Waldemara Świerzego.

 
Zapraszamy na wernisaż wystawy poświęconej twórczości WALDEMARA ŚWIERZEGO pod tytułem „Szkicownik osobisty”, który odbędzie się 8 czerwca o g. 18:00.

Wystawę będzie można zwiedzać od 8 do 28 czerwca.

Na wystawie w Galerii Kordegarda zostaną zaprezentowane zarówno oryginalne plakaty artysty, jak i poprzedzające ich powstanie szkice. Świerzy nie pokazywał prac przed ich ukończeniem, nie zapraszał też gości do pracowni. Nikt nie wiedział w jaki sposób szukał pomysłów, rozwiązań plastycznych. Podczas porządkowania pracowni po śmierci Artysty w 2013 roku został odnaleziony szkicownik, którego reprint ukazał się jako wydawnictwo „Szkicownik osobisty”. W Galerii Kordegarda te szkice zostaną po raz pierwszy zaprezentowane publicznie co sprawia, że wystawa ta staje się wyjątkowym wydarzeniem. „Szkicownik osobisty” to niezwykle inspirujący obraz świata widzianego oczami artysty.

Waldemar Świerzy jest autorem tysiąca kultowych plakatów. „Mazowsze”, „Cyrk”, „Bulwar zachodzącego słońca” to tylko niektóre tytuły z jego imponującego dorobku. Doskonale znany jest również cykl portretów, zapoczątkowany plakatami do wystawy Tadeusza Brzozowskiego i Stanisława Teisseyre’a.

Wystawa w Galerii Kordegarda powstała w oparciu o album „Szkicownik osobisty” – opracowany i wydany w 2015 roku z inicjatywy byłego studenta i przyjaciela Świerzego, Andrzeja Pągowskiego. Książka opublikowana po śmierci plakacisty jest zbiorem nieznanych rysunków i przymiarek do rozpoznawanych na całym świecie plakatów. Wydawnictwo zostało wzbogacone o rozmowy z przyjaciółmi oraz żoną artysty, Magdaleną Świerzy, dzięki czemu poznajemy unikalny warsztat artysty, jego prywatny świat kresek i plam.

Pomysł i projekt wystawy: Andrzej Pągowski
Współpraca: Alena Trafimava
Plakaty z kolekcji Piotra Dąbrowskiego